Oszukana metodą „na pracownika banku”
Do kolejnej zuchwałej kradzieży doszło w ostatnim czasie w Stargardzie Szczecińskim. Tym razem złodziej okradł kobietę stosując metodę „na pracownika banku”. Naiwna ofiara uwierzyła w to, że jej pieniądze są zagrożone, w związku z czym postępowała według instrukcji złodzieja i w efekcie straciła 20 tys. złotych.
Szczegóły zdarzenia
Na policję zgłosiła się kobieta, która powiadomiła funkcjonariuszy o tym, iż padła ofiarą kradzieży. Oszust zadzwonił do niej i podał się za pracownika banku. Powiedział kobiecie, że nastąpiła próba włamania na jej konto, w związku z czym jej rachunek zostanie zablokowany, a następnie utworzony będzie rachunek techniczny, na który ona ma przelać pieniądze. Oszust przekonał ją, by w tym celu wygenerowała kody BLIK. W związku z tym kobieta straciła 20 tys. złotych.
Dzwoni do Ciebie oszust? Tak go rozpoznasz!
Powinniśmy pamiętać, że pracownik banku nigdy nie będzie pytał nas o podanie danych, prosił o przelanie pieniędzy czy generację kodu BLIK. Słysząc takie prośby należy się rozłączyć oraz powiadomić o wszystkim policję.