Realizacja rozbudowy infrastruktury drogowej Stargardu nabiera tempa

Plan rozbudowy sieci dróg w Stargardzie stopniowo przechodzi do fazy realizacji. Najświeższe dane sugerują, że aż siedem przedsiębiorstw rywalizuje o kontrakt na stworzenie projektu i budowę obwodnicy Stargardu o długości 4,3 km. Przesłane propozycje cenowe wahają się między 76,04 miliona złotych a 91,59 milionami złotych. Najbardziej atrakcyjną ofertę złożył uznany wykonawca – Strabag.

Ta inwestycja stanowi część programu budowy 100 obwodnic, a jej zrealizowanie przewidziane jest na lata 2024-2027.

Kryteria oceny złożonych ofert zawierają różne punkty, takie jak cena (55%), czas gwarancji na instalacje oraz konstrukcje wsporcze (10%), czas gwarancji na obiekty mostowe (30%) oraz sposób zagospodarowania zebranego destruktu asfaltowego na terenie budowy (5%).

Wybrana firma będzie musiała opracować projekt budowlany i uzyskać decyzję ZRID w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Przewidywany termin rozpoczęcia prac budowlanych to rok 2025 i mają one potrwać 15 miesięcy, nie licząc przerw zimowych.

Od wielu lat kierowcy korzystają z południowej obwodnicy, dzięki której mogą ominąć centrum miasta, poruszając się drogą ekspresową S10. W przeciągu kilku najbliższych lat również DK20 zostanie przeniesiona poza Stargard. Aktualnie trasa ta prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, a na jej przebiegu znajduje się wiele przejść dla pieszych oraz skrzyżowań.